8964

8964

Saturday, October 11, 2008

低潮…朋友W入院…

9月28日跟同學去探舊同學W病。一年前發現stage 4 cancer (發現時腸和肝都有,腸的切了,肝的動不了。近期肺也有點點了),好terminal…腹脹水腫已出現了一個月。在坪洲養病中,weekdays的上午得佢一個人。

(重申:我和W不太熟,也有十多年無見了。只是大家同學一場,我又是個中醫,想著總有用得上的時候吧…)

見佢不大舒服,決定多D去探望,反正有時間…為佢按下摩舒展下筋骨都好…

W之前學過massage,那天,好唔舒服…話…「自己學幾多都無用…有需要時都幫唔到自己!」

咁我見佢咁灰,咪話,「無話無用的呢…我都識少少,可以幫你嘛…只要你話俾我知你想點搞,我咪點搞囉…當我隻手係你的咪有用囉…無話無用的啊…」

就係咁,我咪幫佢按囉…就係咁,我就密D去睇佢了。

隔幾日,10月3號又去探下佢…幫佢按下推下…

見佢身子唔多好…有D擔心week days無人在家的危險…所以決定weekdays多到坪洲走一走。其實搭船都唔係take好耐時間。

10月8號,又去過,見佢情況,好似唔多好,打算可以的話,星期一、三、五遷就到時間都入下去了…(老實說…真係好驚無人在家時發生甚麼的…)

點知…就是在10月8號這一天,讓我踫到我今年最最最難受的事。



這天中午一去到,問佢點,佢話「幾好,OK,只是有少少不舒服…」

幾好?我真係唔信…個肚脹到如此…可以有幾好…真是too good to be true!

我見佢特別累,幫佢推拿後佢如常休息下,我睇我的書及幫佢沖下藥。

四時多他媽媽到來探望,吹了幾句水。我心血來潮再問W幾句邊處唔妥…佢終於話係好似血壓低…成日好疲累…就上了床躺下…

我一邊幫佢艾灸足三厘,一邊問佢要唔要幫佢量下血壓,monitor一下?不過又提議,如果佢驚暈,其實入院好D喎…

不過佢話…佢一直唔想入院…因為佢知道…今次入左院就一定出唔番黎…

唉…我明…我都知…

我咪話…如果真係唔想入院住,可以幫佢度下血壓monitor住先,再決定之後點做啦。我會支持佢的決定,Afterall佢都成功行到厘處。唔想入院的話,就一齊monitor先囉,我可以帶野入黎幫佢搞…

我叫佢考慮一下,不用急,等我洗完野先答我啦…反正我可以留多一陣…(好多人叫過佢入院,都無用,所以我都覺得逼佢無用,留一點空間佢思考下啦…)

我洗洗下野,佢阿媽哭著入來廚房,話W叫我幫佢call白車了。我一call完車,見W已在床上哭起來…

我趕忙去安慰佢啦…佢哭著說自己情緒及意志完全崩潰了,知道自己跟本唔會打贏!入院就是鐵定之前做的一切都前功盡廢…

天啊…好似睇戲咁…W散晒…他的媽媽在一邊飲泣…我只好撐住場面,抱實佢支持佢話無話前唔前功盡廢的呢。我話,afterall,都撐了這麼久…唔同時間做唔同野…我地只要見步行步就可以了,大家唔好想太遠啦。我地只做令自己舒服的事吧。例如,如果留在家會使自己對身體狀況panic的話,到醫院去也許是個選擇吧…

他一直在哭…完全是無助的樣子…這真是我一輩子也未遇過的場面…

他對入院有很多恐懼,例如,怕不能離開。我promise如果佢入到去真係唔歡喜的話我唔會阻佢DAMA,provided佢會做晒所有necessary的check up和聽埋醫生的recommendations。佢都應承我。

佢話佢驚醫院唔flexible,D人又會好惡…我話,醫院係我地勢力泛圍,唔洗驚,我地實sort out到,無謂擔心厘個問題。

佢話佢唔驚死,只是驚往後的過程,驚最後辛苦、痛…我話唔洗驚,我地(我和他的一個醫生朋友,which is our common friend)會幫佢想…後面的事遲D才想吧。總之,入左院…sypmtoms上的不適可以處理好一點的。甚麼都不用怕…唔舒服最緊要出聲…唔好自己撐,可以大家去解決…

佢話入到院,要我多D去睇佢…我咪話無問題囉。佢去到坪洲我都得閒一星期去三次,去到QM,我promise每天都去看看佢,不過佢要promise乖乖的囉…(好多人問點解會應承日日去…我唔知喎。只知那個moment,佢想點我都會俾佢…唔通重同佢計?有D野…明知蠢左都會去做的啊…還有我地唔係好friend的朋友,都叫我多D去探佢…可知佢其實幾frustrate。)

這時候,我可以做的只是扮輕鬆,抱著佢安慰佢…佢每個疑慮都要俾個答案佢…等佢唔洗worry。(我真係可以一滴眼淚都無流過!只是堅定的撐佢。)

但是當我抱著他的時候,會發現,抱著的其實是一個已被cancer折磨到瘦瘦的,肩背上沒丁點肉的人…他一邊哭的時候,我的心也跟著哭…

我跟他其實不是很要好的朋友,但心也會痛啊…我想著站在旁邊背著我們飲泣的他的母親…實在不知怎說好…

母親看著兒子這樣子,心裡該是我的難受的萬倍吧…

等救護車的時間,其實很短…但對我來說,那是很長很長的時間…

登記資料時,發現我倆的生日差17天,過幾日我的生日就到,我就話我今年的生日願望送俾佢,等佢快D有得用。除此之後,實在想不出什麼適合他的生日禮物了。

到settle了他們兩母子上直升機,再幫佢收拾好行裝等,我便要趕船出中環,自行到瑪麗會合他們。

上到船,坐下來,搖了個電話給我家相公報告情況…

說著…眼淚才懂掉下來…喂喂喂…乜我會掉眼淚的嗎…

(待續…)

1 comment:

Anonymous said...

Hi Duck,
I feel for your classmate and you are so kind to share his sufferings. But we can't help him apart from empathy and accompany unless he finds hope to walk through the death sooner or later we have to deal with it on one's ownself. Christians are not exempted from fear of death.

http://www.ted.com/index.php/talks/billy_graham_on_technology_faith_and_suffering.html